קניית נכס להשקעה »

המדריך המלא להוצאת ויזת עבודה לקפריסין

ויזה לקפריסין - יעוץ וליווי אישי של עורך דין מומחה לתחום ההגירה לקפריסין

ישראלים רבים מתעניינים בנוגע לאפשרות של הגירה לקפריסין או רילוקיישן לקפריסין, בין השאר משום שמדובר במדינה עם אקלים ים-תיכוני שממוקמת קרוב מאוד לישראל. בנוסף, השפה השנייה בקפריסין היא אנגלית כך שלא צפויות בעיות תקשורת מיוחדות. לפני המעבר חשוב לדאוג לכל הניירת הנחוצה, לאשרת השהייה הרלוונטית ולשלל סידורים נוספים הדרושים למעבר חלק ככול האפשר.

בניגוד לחלק ניכר ממדינות אירופה, קפריסין לא מערימה קשיים על אזרחים המעוניינים להתגורר ולעבוד בה. התהליך הכרוך בהוצאת ויזות מסוגים שונים נחשב לפשוט יחסית ואין ספק שמדובר ביתרון משמעותי ביותר כששוקלים להיכן לעשות רילוקיישן.

הסבר קצר על סוגי הויזה לקפריסין:

1. ויזה לקפריסין לבעלי דרכון אירופאי 

ישראלים המחזיקים בדרכון אירופאי, יכולים להיכנס לקפריסין ולשהות בה במשך שלושה חודשים ללא צורך בהוצאת ויזה מיוחדת. כמו כן במהלך שלושת החודשים עומדת להם האפשרות לעסוק בפעילויות כלכליות ופיננסיות ללא שום בעיה.

אלו המעוניינים להישאר בקפריסין לתקופה ארוכה יותר, צריכים להוציא אישור מיוחד שנקרא Registration Certificate for EU Nationals, אישור זה מכונה "Yellow Slip" (טופס צהוב).

ה-Yellow Slip מאפשר לקבל health care (ביטוח בריאות ציבורי), לעבוד בקפריסין, לרשום את הילדים לבית ספר מקומי, לרשום את הרכב בקפריסין ועוד. כדי להשיג את האישור המיוחל, יש להגיש עבורו בקשה רשמית במשרד ההגירה המקומי (בלרנקה, ניקוסיה, לימסול, פמגוסטה או פאפוס) תוך ארבעה חודשים מהיום שבו מגיעים לקפריסין.

בנוסף יש לתאם פגישה במשרד ההגירה המקומי, כשההמלצה הטובה ביותר היא לאתר עורך דין מקומי שמתמחה בענייני הגירה ורילוקיישן, שיוכל לתאם את הפגישה ואפילו ללוות את המבקש. את הפגישה מומלץ לתאם לפחות 4-3 שבועות לפני תום ארבעת החודשים.

לפגישה יש להביא את המסמכים הבאים:

  • חוזה עבודה (Proof of employment) ממעסיק ישראלי (אם מגיש הבקשה עובד בישראל) או חוזה עבודה ממעסיק בקפריסין, מספר ביטוח לאומי, טופס הכנסה שנתית וחתימת המעסיק בקפריסין על טופס הבקשה (אם מגיש הבקשה עובד בקפריסין)
  • חוזה שכירות (או כל הוכחה אחרת לכך שהמבקש מתגורר בקפריסין)
  • דרכון בתוקף (או תעודת זהות ועותק מצולם של הדרכון)
  • שתי תמונות פספורט
  • 20 אירו במזומן (אגרה)
  • פוליסת ביטוח רפואי (אין צורך אם מגיש הבקשה עובד בקפריסין)
  • טופס בקשה מלא (MEU1 (לתושבי האיחוד 2MEU) לבני המשפחה שאינם תושבי האיחוד.

2. אישור שהיה זמני לישראלים שלא מחזיקים בדרכון אירופאי

חשוב לציין שגם ישראלים שלא מחזיקים בדרכון אירופאי, יכולים להיכנס לקפריסין ללא שום בעיה ולשהות במדינה במשך 90 יום ללא צורך בהוצאת ויזה מיוחדת. עם זאת, כדי להישאר בקפריסין לתקופה ממושכת יותר, יש לדאוג להוצאת אישור שנקרא Pink slip, המאפשר לישראלים שלא מחזיקים בדרכון אירופאי לשהות בקפריסין במשך שנה, כשאת האישור ניתן לחדש מדי שנה. Pink slip ניתן למשל לסטודנטים שלומדים בקפריסין, לבני משפחה של אזרחי קפריסין ועוד. עם זאת, האישור לא מאפשר לעבוד בקפריסין. לצורך כך, יש להוציא ויזת עבודה (work visa).

ישראלים שאינם מחזיקים בדרכון אירופאי צריכים למצוא מקום עבודה שיעסיק אותם בקפריסין, ובשונה מרוב המדינות, בקפריסין על המעסיק לדאוג גם להנפיק עבור העובד ויזת עבודה. למעשה בקפריסין ניתן להוציא ויזת עבודה אך ורק אם ישנו חוזה עבודה מסודר מול מעסיק בקפריסין. העובד לעומת זאת, צריך בסך הכול להירשם במשרד הזרים והמהגרים המקומי ולספק מספר מסמכים שניתן להשיג בקלות רבה, לאחר קבלת הוויזה.

בשונה מהשגרירויות של מדינות אחרות, שגרירות קפריסין בתל אביב אינה מנפיקה ויזות למעוניינים לשהות במדינה למשך תקופה זמן ארוכה יותר. לשם כך יש ליצור קשר עם המרשם האזרחי ומחלקת ההגירה (Civil Registry and Migration Department):

טלפון : 22804400357+
דואר אלקטרוני:  migration@crmd.moi.gov.cy

3. מי פטור מוויזה לקפריסין?

  • אזרחים ותושבים קפריסאים
  • אזרחים ותושבים אירופאיים שמדינתם חתומה על אמנת שנגן
  • צוות דיפלומטי בזמן תפקידו באי
  • בשנים האחרונות ניתן לקבל תושבות קבע בקפריסין ואזרחות בהמשך למי שמשקיע מהונו בנדל"ן או בעסקים במדינה.

האם ישראלים יכולים לקבל תושבות קבע בקפריסין ללא דרכון אירופאי?

ישנן נסיבות רבות המאפשרות לישראלים לשהות בקפריסין ללא הגבלה, כשבחלק מהמקרים, ישנה אף אפשרות לעבוד בקפריסין. להלן מספר סוגים של ויזות המאפשרות לשהות בקפריסין ללא הגבלה:

  • Category A – עצמאים העוסקים בתחום החקלאות (agriculture/farming) ומחזיקים בשטח אדמה בקפריסין או בהון עצמי של 430,000 אירו לכל הפחות יכולים לעבוד ולשהות ללא הגבלה בקפריסין
  • Category B – עצמאים העוסקים בתחום הכרייה בקפריסין, המחזיקים ברישיון לעסוק בתחום ומחזיקים בהון עצמי של 350,000 אירו לכל הפחות יכולים לעבוד ולשהות ללא הגבלה בקפריסין
  • Category E – עובדים שהוצעה להם עבודה קבועה בקפריסין (בתנאים מסוימים בלבד) יכולים לעבוד ולשהות ללא הגבלה בקפריסין
  • Category F – ישראלים בעלי הכנסה של לפחות 9,569 אירו בשנה, יכולים גם כן לעבור לקפריסין. סכום זה מבטיח שיוכלו לחיות בקפריסין בנוחות, מבלי שיצטרכו לעבוד. אם ישנם גם ילדים בתמונה, יש להוסיף לסכום זה 4,614 אירו נוספים עבור כל אדם התלוי במגיש הבקשה. בדרך כלל כדי לקבל את הוויזה בקטגוריה זו, יש גם לרכוש נכס בקפריסין, ששוויו גבוה מ-150,000 אירו.


מוזמנים להמשיך לקרוא על:

 

קצת על החברות הישראליות הפועלות בקפריסין: 

  1. Start-Up Nation Finder

פלטפורמה חינמית ומקוונת, היא המשאב המוביל למידע מעמיק על סטארט-אפים ישראלים, משקיעים, רכזות, תאגידים רב לאומיים וטכנולוגיות אקדמיות. על ידי שילוב של טכנולוגיית נתונים, מיקור המונים וצוות של אנליסטים מקצועיים, האתר מספק מידע ותובנות עדכניות ביותר על יותר מ-6,400 חברות פעילות.

באתר תוכלו למצוא רשימה של כל החברות הישראליות בעלות שלוחות בקפריסין: https://finder.startupnationcentral.org/startups/search

  1. לשכת המסחר תל אביב והמרכז

לשכת המסחר תל אביב והמרכז מייצגת את עיקר מגזר המסחר והשירותים, הכולל  240 ענפי משק מרכזיים, תתי ענפים וענפי משנה, והוא מהווה 67% מהתוצר העסקי ו- 69% מהתעסוקה במגזר העסקי. 80 החטיבות הענפיות  הפועלות בלשכה יוצרות מסגרת רבת השפעה מול גורמים ממסדיים, רשויות המדינה וגופים שונים, בשורה של נושאים ענפיים לפתרון בעיות ולקידום האינטרסים של חבריהן.

באתר הלשכה מופיעה טבלה המרכזת את כל ההזדמנויות העסקיות שקיימות בקפריסין – https://www.chamber.org.il/serviceslobby/opportunities/?country=183

  1. לשכת המסחר ישראל-קפריסין

לשכת המסחר ישראל קפריסין מעניקה שירותים נרחבים בין אנשי עסקים מישראל לבין קפריסין, נתונים על עסקים וחברות בקפריסין וכן שירותים פיננסים לחברות המעוניינות לבסס את עסקיהם בקפריסין.

תוכלו ליצור קשר עם הלשכה ולקבל מידע על החברות הישראליות הפועלות בקפריסין- https://www.israel-cyprus.co.il/he/

תוכן העניינים

מאמרים נוספים